2013. május 9., csütörtök

KenyérTéma

Erősen emlékszem azokra az időkre, mikor kicsi voltam. Na nem azért, mert már akkor is Diabéteszes voltam, hanem azért, mert a nagypapám is ezzel "küzdött." Emlékszem, mindig a zsemlét vette magának, és ebből meg is evett 3-at egy nap. Ma, a kórházakban még mindig ez az idő megy, reggel a kedves ápolónők behozzák a 3 zsemlét, és ezt kell beosztani egy napra. de, ha kiszámolom, 3 zsemle 90 gramm CH és 450 kalória. Ez olyan esetben, amikor 120 gramm CH-ra és 1200 kalóriára ítélik az embert kivitelezhetetlen, hogy napi 3 zsemlét fogyasszon. Tehát, kell valami más alternatíva, szerencsére ezekből már elég nagy a választék, ezeket szeretném most nektek bemutatni.

Az első ilyen kenyér, amit kipróbáltam, az a Norbi Update szeletelt kenyér volt.

300 grammos kiszerelésben lehet kapni, és fűrészpor ízű. A szója miatti mellékízt én nem sokáig bírtam. És, meg kell mondjam, ha épp nincs akcióban, az ára sem olyan finom. Az update üzletekben 500-600 ft környékén mozog az ára egy zacskónak. Időnként a Tescoban lehet kapni akciósan, de csak ha 3 zacsival vesz rögtön az ember. A CH tartalma 1 szeletben 6-7 gramm körül van, ami nagyon jó, csak épp az ízén változtathatnának. A szóját én amúgy sem tartom túl egészségesnek, úgyhogy hamar elfelejtettem ezt a kenyeret, de mindenképp említést kellett róla tennem, hogy van.

A következő kenyér, amit én fogyasztok, az a Ceres gyártó Slimm kenyere. Na, ez az a kenyér, aminek az íze legjobban hasonlít a fehér kenyér ízére. Lassan 1.5 éve ezt eszem, már vágyom valami másra, de akkor is finom ez a kenyér. 100 grammban 33 gramm ch van, egy szeletre lebontva 6.4 gramm, és 41 kcal-t tartalmaz. Finom, jóízű, semmi mellékíze nincs, és az ára is nagyon baráti. Kb. 300 ft a 250 grammos kenyér, ami nekem kb. 1.5 hétre elég. Egyszerre 2 szeletet szoktam enni, és nagyon jól eltelít.



A harmadik kenyérféle a ProBody kenyér. Kétség kívül, ez a legjobb CH értékkel bíró kenyér. 100 grammban mindössze 6 gramm CH van. Ez nagyon jó adat, tele van magokkal, tehát, aki szereti a magos dolgokat, bátran próbálja ki. Igaz, én még nem ettem, így nem tudok az ízéről beszámolni, de tudom, hogy sokan szeretik és fogyasztják. Az ára is elég jó, 360 ft körül lehet kapni, ahhoz képest, hogy Update verziója ugyanezekkel az adatokkal bír, és 700 ft-ért árulják, szinte ingyen van. :) A közeljövőben én is szeretném kipróbálni, egyenlőre a magok miatt nem mertem, de ha bejön, váltok erre.


Ezen a 3 féle kenyéren kívül is elég széles a paletta. A teljes kiőrlésű kenyerek lassabban szívódnak fel, így a vércukoremelő hatása is alacsonyabb, mint a fehér kenyérnek. Ha valakinek hiányzik, 1-1 szelet időnként lecsúszhat, de óvatosan, hisz 100 gramm kenyérben 55 gramm CH van. Figyeljetek arra, hogy olyan kenyeret vegyetek, amiben nincs Maláta, mert az egy színezék  és ha végig olvassuk a kenyerek alkotóelemeit, sok helyen felfedezhetjük. 

Ti milyen kenyeret használtok? Várjuk az ötleteiteket kommentben. :) 

P.S.:

Én szoktam enni zsemlét/kiflit, de általában felet, vagy kifliből 1 egészet reggelire, de akkor már nem iszom mellé tejet, a fél zsemle mellé még 2 dl tej belefér a reggeli 25 gramm ch-ba. 

5 megjegyzés:

  1. Mi mostanában magunk sütjük a kenyeret! Szeretjük a graham, tk. tönkölybúzalisztet, rozslisztet, szinte minden kenyérbe (és rá ) teszünk magokat: napraforgót, tökmagot, zabpelyhet, fenyőmagot, szezámmagot. Mindig friss kenyerünk van, és Isteni az illata a sülő kenyérnek...! :)

    VálaszTörlés
  2. Én most egy Jókenyér márkájú Wellness kenyeret vettem. 31g szénhidrát van 100 grammban. Ez is tele van maggal, de ízre nem jött be egyáltalán, az étvágyam is elmegy tőle.

    Egyébként Spar-ban szoktam venni teljes kiőrlésű zsemlét, annak nagyon jó íze van. (Lehet nem is igaz, hogy teljes kiőrlésű).
    Illetve van a közelben egy Sváb pékség, ott szokott lenni tönkölykenyér (300 Ft / 0,5kg), az is finom.

    A csomagolt, zacsis kenyerekkel mindig be szoktam fürödni, mert jellemzően szörnyű ízük van :( Hiába jók szénhidrát-ügyileg, ha nem tudom megenni..

    VálaszTörlés
  3. Ha tehetem én is saját magam sütögetem a kenyeremet. Mivel nem vagyok nagy híve a fehérje(szója) alapú liszteknek, ezért kb 35-38g/100g chtartalmú, de magas rosttartalmú kenyereket sütök, így kimondottan lassú a felszívódásuk.... és én is imádom a friss kenyér illatát ... ilyenkor kell vigyáznom, hogy ne essek neki még úgy langyosan :)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok, Én leginkább Tesco Light Choices Vollkorn toast kenyeret szoktam venni 350 g - 250 ft 100 grammban 33,6 g CH van magas rost tartalommal és csak 200 kcal/100 g.
    Ha nem ez akkor sütni szoktam graham vagy tönköly kenyeret néha meg zabpehely liszt és tönköly keverékéből.

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok,
    most járok elôször erre, a gyerek egy hónapja lett diabos :-( Mi a Jókenyér Wellness kenyeret esszük, az egyik hozzászólóval ellentétben nekünk nagyon ízlik, már az egész család megbarátkozott vele.

    VálaszTörlés